diff --git a/doc/writing_games-en.txt b/doc/writing_games-en.txt index 81fa166..b837437 100644 --- a/doc/writing_games-en.txt +++ b/doc/writing_games-en.txt @@ -1241,7 +1241,7 @@ Do not use lua compiler luac, it produces platform-dependent code! But game compilation is useful to find errors in the game code. ==== Switching between players ==== -You can create a game with several characters and switch between them from time to time (see “switch_pl”). But you can also use the same trick to switch between different types of inventory. +You can create a game with several characters and switch between them from time to time (see “change_pl”). But you can also use the same trick to switch between different types of inventory. ==== Using the first parameter of a handler ==== Code example. diff --git a/doc/writing_games.txt b/doc/writing_games.txt index 13c6fc2..4209400 100644 --- a/doc/writing_games.txt +++ b/doc/writing_games.txt @@ -1232,7 +1232,7 @@ doencfile("game"); Однако, компиляция игр может быть использована для поиска ошибок в коде. ==== Переключение между игроками ==== -Вы можете создать игру с несколькими персонажами и время от времени переключаться между ними (см. switch_pl). Но вы можете также использовать этот трюк для того, что бы иметь возможность переключаться между разными типами инвентаря. +Вы можете создать игру с несколькими персонажами и время от времени переключаться между ними (см. change_pl). Но вы можете также использовать этот трюк для того, что бы иметь возможность переключаться между разными типами инвентаря. ==== Использование первого параметра обработчика ==== Пример кода. diff --git a/src/sdl-instead/themes.c b/src/sdl-instead/themes.c index 0321c43..00671af 100644 --- a/src/sdl-instead/themes.c +++ b/src/sdl-instead/themes.c @@ -704,6 +704,7 @@ int game_theme_update(void) int game_theme_init(void) { + color_t col = { .r = 0, .g = 0, .b = 0 }; int w = opt_mode[0]; int h = opt_mode[1]; @@ -719,7 +720,7 @@ int game_theme_init(void) opt_mode[0] = opt_mode[1] = -1; opt_fs = 0; /* safe options */ return -1; } - + gfx_fill(0, 0, game_theme.w, game_theme.h, col); if (game_theme_update_data()) { fprintf(stderr, "Can not init theme!\n"); game_theme_free();