clear screen after set mode

This commit is contained in:
p.kosyh 2011-04-15 12:05:47 +00:00
parent 3263f93f61
commit d2d64fff10
3 changed files with 4 additions and 3 deletions

View file

@ -1241,7 +1241,7 @@ Do not use lua compiler luac, it produces platform-dependent code!
But game compilation is useful to find errors in the game code.
==== Switching between players ====
You can create a game with several characters and switch between them from time to time (see “switch_pl”). But you can also use the same trick to switch between different types of inventory.
You can create a game with several characters and switch between them from time to time (see “change_pl”). But you can also use the same trick to switch between different types of inventory.
==== Using the first parameter of a handler ====
Code example.

View file

@ -1232,7 +1232,7 @@ doencfile("game");
Однако, компиляция игр может быть использована для поиска ошибок в коде.
==== Переключение между игроками ====
Вы можете создать игру с несколькими персонажами и время от времени переключаться между ними (см. switch_pl). Но вы можете также использовать этот трюк для того, что бы иметь возможность переключаться между разными типами инвентаря.
Вы можете создать игру с несколькими персонажами и время от времени переключаться между ними (см. change_pl). Но вы можете также использовать этот трюк для того, что бы иметь возможность переключаться между разными типами инвентаря.
==== Использование первого параметра обработчика ====
Пример кода.

View file

@ -704,6 +704,7 @@ int game_theme_update(void)
int game_theme_init(void)
{
color_t col = { .r = 0, .g = 0, .b = 0 };
int w = opt_mode[0];
int h = opt_mode[1];
@ -719,7 +720,7 @@ int game_theme_init(void)
opt_mode[0] = opt_mode[1] = -1; opt_fs = 0; /* safe options */
return -1;
}
gfx_fill(0, 0, game_theme.w, game_theme.h, col);
if (game_theme_update_data()) {
fprintf(stderr, "Can not init theme!\n");
game_theme_free();